Wikia

Balthasar Boma
Boma 3.jpg

Acteur

Marijn Devalck

Debuut

Nieuwe Truitjes

Einde

Kampioen zijn blijf plezant

Geboorte

23 Augustus 1947

Beroep

PDG Boma Vleesindustie NV
Voorzitter F.C. De Kampioenen

Gehuwd met

Goedele De Cocq

Kinderen

Ronald De Cocq (Stiefzoon)

Familie

+Moema Boma (moeder)
+Poepa Boma (vader)
+Barbara Ramsie Boma (zus)
Bertha Boma zus)

Balthasar Boma is de voorzitter van F.C. De Kampioenen. Hij is ook PDG (Président-Directeur Général) van de Boma Vleesindustrie nv en eigenaar van verschillende panden. Boma is een mislukte casanova met een slechte kledingssmaak.

Familie en liefdeslevenEdit

Tijdens zijn jeugd woonde Balthasar samen met zijn ouders en zijn zussen Barbara en Bertha in Congo, waar de familie een diamantmijn bezat. Ook had de familie Boma een huishoudster Amelie, waar Balthasar erg gehecht aan was. Op een gegeven moment verhuist Balthasar naar België en zijn zussen naar Australië waar de twee een kangoeroekwekerij runnen. Zijn ouders, die hij moema en poepa noemt, zijn overleden. Balthasar heeft al een zeer turbulent liefdesleven gehad. Geregeld bezoekt hij het bordeel "De Pussycat", waar hij gezelschap zoekt bij meisjes, zoals Lulu, Minou, Mimi. Vaak nodigt hij die vrouwen ook uit in zijn villa. Verder had ij ook een relatie met Pascale De Backer die hij zijn mon amour pour toujours noemde. Maar zij heeft een einde gemaakt aan hun relatie, omdat hij haar veel te veel bedrogen had. Boma probeerde tevergeefs meermaals haar hart te veroveren. Op enkele avontuurtjes na had Boma niet veel succes in zijn liefdesleven en hij besloot om naar Canada te gaan. De Kampioenen probeerde Boma aan een vrouw te helpen, maar uiteindelijk werd hij verliefd op Goedele De Cocq. In de allerlaatste aflevering trouwt hij met haar. Hij adopteert ook haar zoon Ronald De Cocq.

BeroepEdit

Balthasar is de PDG van Boma Vleesindustrie nv. Het is een vleesverwerkend bedrijf dat vooral worsten produceert (zoals: Boma Royal, Boma Light, Boma Elite, Boma Sport, Boma Sushi...) Hoewel de worsten niet geliefd zijn bij de klanten (en het bedrijf dus niet rendabel is), blijft het toch bestaan. Dat komt omdat de familie Boma illegaal geld, afkomstig uit een diamantmijn van de familie in Congo, in het bedrijf investeert. Doortje werkt als secretaresse van het bedrijf en Carmen als kuisvrouw.

Boma bezit ook enkele panden en locaties die hij verhuurd. Hij bezit het café van Pascal, Radio Hallo, het voetbalveld, bezat de krantenwinkel en de frituur van Carmen (die hij later aan haar verkoopt).

F.C. De KampioenenEdit

F.C. De Kampioenen is de voetbalploeg waar Balthasar Boma voorzitter en sponsor van is. Hij is al een aantal keer voorzitter af geweest, maar uiteindelijk keert hij altijd terug. Ook is hij twee keer trainer geweest van de ploeg, maar dit draaide niet altijd goed uit. Bij meningsverschillen dreigt hij er ook vaak mee het veld en de kantine te verkopen en de ploeg op te doeken.

VerhaallijnenEdit

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

QuotesEdit

TriviaEdit

  • In het café bestelt hij altijd zijn merk. Wat in het begin een Sloeber, later een Hoegaarden Grand Cru en op het einde een Jupiler Tauro was.
  • Hij woont in de Konijnenweg 69 in een grote villa.
  • Boma is ereburger in de gemeente waar hij woont.
  • Er is een veldweg, de Balthasar Boma Boulevard, naar hem vernoemd.
  • Boma heeft hoogtevrees.
  • Zijn lievelingsliedje is "What's new pussycat" van Tom Jones.
  • In de serie heeft Boma maagd als sterrenbeeld, in de stripreeks tweelingen.
  • Er is vaak verwarring over zijn naam. In de generiek van de eerste vier reeksen en op de officiële website wordt er Balthasar geschreven. Maar in de generieken van reeks vijf wordt er Balthazar geschreven.
  • Balthasar wordt door zijn liefjes vaak "Balleke" genoemd. Zijn stiefzoon Ronald, noemt hem vaak "Nonkel Bal".

Around Wikia's network

Random Wiki