Wikia

Bieke Crucke
Bieke.jpg

Acteur

An Swartenbroekx

Debuut

Nieuwe Truitjes

Einde

Kampioen zijn blijf plezant

Geboorte

Onbekend

Beroep

Marketeer bij Publi-Time

Gehuwd met

Marc Vertongen

Kinderen

Paulien Vertongen

Familie

Pascale De Backer (moeder)
Oscar Crucke (vader)
Amadee Crucke (grootvader)
Maurice De Praetere (stiefvader)
+Maman De Praetere (stief-grootmoeder)
Theo Vertongen (schoonvader)
Marie-Paule Vertongen (schoonmoeder)

Beatrijs "Bieke" Crucke is de dochter van Oscar Crucke en Pascale De Backer. Sinds reeks 15 is getrouwd met de onhandige en slungelige Marc Vertongen, met hem kreeg ze een dochter Paulien.

Familie en liefdeslevenEdit

Bieke woonden jarenlang samen met haar ouders Oscar en Pascale achter het café. Ze was een rebelse, losbandige puber en haar ouders keurde haar gedrag niet goed. Zeker als ging om vriendjes, van wie Pascale hoopte dat om een student geneeskunde of rechten ging. 

Tot Pascales groot genoegen kreeg Bieke een relatie met geneeskundestudent Marc Vertongen. De klungelige en ietwat achterlijke jongen gaf die studies nogal snel op. Het koppel bleef een lange tijd bij Pascale inwonen, na het vertrek van Oscar. Uiteindelijk huren ze hun eigen loft boven de brocantiekzaak van Fernand Costermans. In reeks 15 stappen de twee eindelijk in het huwelijksbootje en in de 17de reeks bevalt Bieke van een dochtertje Paulien. 

Meermaals stond haar relatie met Marc op springen door zijn stommiteiten, maar telkens opnieuw beseft Bieke dat ze hem niet kan missen en hem echt graag ziet.

BeroepEdit

In haar jonge jaren sprong Bieke vaak bij in het café van haar ouders en ging ze vaak zingen in een karaokebar, maar haar moeder had liever dat ze zich met iets fatsoenlijk bezig hield, terwijl haar vader trots op haar was. In de loop der jaren wordt Bieke volwassener en groeit ze op tot een ambitieuze, slimme en sterke vrouw die veel tijd steekt in haar carrière. Ze gaat werken als marketeer voor Publi-Time.

In reeks 21 krijgt ze een jobaanbieding in de V.S. en Bieke verhuist met Marc en Paulien daarheen. Wanneer het bedrijf failliet gaat, keren ze terug naar België.

F.C. De KampioenenEdit

Biekes ouders baten café 'De Kampioen' uit, het stamcafé van de voetbalploeg. Haar vader, Oscar, was jarenlang trainer van die ploeg, tot hij van Pascale scheidde en naar Tenerife vertrok om zijn vader achterna te gaan. Haar moeder bleef werken in het café en Bieke hielp haar vaak.

Biekes echtgenoot Marc is de spit van de ploeg. Verder helpt ze de ploeg vaak uit de brand met een (creatief) idee van haar.

VerhaallijnenEdit

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

QuotesEdit

TriviaEdit

  • Het sterrenbeeld van Bieke is weegschaal. 
  • An Swartenbroekx speelde niet alleen haar personage Bieke, maar schreef ook scenerio's voor de reeks.
  • In generiek 6 trekt Bieke de foto's van de Kampioenen. Fernand neemt het van haar over, als de groepsfoto moet getrokken worden.

Around Wikia's network

Random Wiki