Wikia

Vorige aflevering Volgende aflevering
De ster Voetbalploeg zoekt trainer

Crisis is de negende aflevering van het eerste seizoen . Deze aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 1 december 1990.

InhoudEdit

Na de 11-0 nederlaag tegen de streepkes(ploeg van de lokale kazerne) staat er in een lokale krant dat oscar een slechte trainer is en dat hij niet in staat is om de ploeg op het juiste pad te krijgen. Bovendien beweert de journalist dat zijn carriere bergaf is gegaan sinds hij getrouwd is met Pascal. Pascal neemt het Oscar kwalijk dat dit in de krant staat en voelt zich belachelijk gemaakt.  Als Boma dan ook nog op radio Halo verkondigt dat hij oscar wil vervangen als trainer indien de kampioenen nog eens verliezen, wordt Oscar woedend.

Oscar gaat uit woede dan maar even fietsten om uit te blazen en als hij dan Boma tegen komt gaat hij achter hem aan. Boma kan nog juist zich verschuilen in de garage van DDT. Oscar gaat dan door naar Pico om raad te vragen aan hem. Pico is niet thuis dus luister hij maar naar Doortje.  Deze geeft hem ongewild de raad om er alles aan te doen om te tonen dat hij wel een goeie trainer is. Daar blijkt ook dat Pico niet meer in bed mag slapen omdat hij maar de kapotte tv’s niet hersteld die overal in hun appartement staant gestapeld.

Bij Xavier thuis komt Pascal langs om eens van vrouw tot vrouw te spreken met Carmen. Maar enkel Xavier is thuis. Uiteindelijk begint ze tegen hem haar uitleg te doen, maar deze is naar de voetbal aan het kijken en adviseerd haar zonder dat hij het beseft om Oscar te verlaten. 

Carmen heeft een ongelukje gehad bij de kapper. Ze heeft nu blond haar omdat de kapper de verkeerde kleur van verf heeft gebruikt. Doortje beld dan Carmen om te vertellen dat Oscar bij haar is geweest en dat het niet goed gaad tussen Pascal en Oscar. 

Oscar gaat dan naar de garage om Boma te confronteren en hij belooft Boma dat de kampioenen zullen winnen.

In de garage van DDT komen de vrouwen samen om te praten over de problemen met hun mannen.  Doortje en Carmen raden Pascal aan om Oscaar hard aan te pakken en haar Oscar te verlaten zodat hij eindelijk door heeft dat Pascal belangerijker is dan de Kampioenen.

Tijden de training pusht Oscar de Kampioenen veel te veel waardoor ze stramme spieren hebben de volgende dag. 

Wanneer Oscar vraag aan Pascal om hem te helpen met de voorbereidingen van de match is het duidelijk dat Pascal haar valiezen aan het pakken is.  Dit ontaardt in een ruzie waardoor Pascal echt Oscar verlaat.  Als de Kampioenen de match dan ook verliezen wordt Oscar afgezet door Boma. Op het einde zien we Pascal meereiden in het busje van Boma.  Nu is Oscar zijn ploeg en vrouw kwijt. 

PersonagesEdit

HoofdpersonagesEdit

Ploegen waar tegen gespeeld wordtEdit

  •    De streepkes (ploeg van lokale kazerne)

LocatiesEdit

  • Woonkamer cruckes
  • Café F.C. De Kampioenen 
  • Voetbal veld fc de kampioenen
  • Appartement Doortje en Pico
  • Woonkamer Xavier en Carmen

Around Wikia's network

Random Wiki