Wikia

DDT OK Cars was de garage van Dimitri De Tremmerie, waar hij auto repareert en verkoopt. Het bedrijf ging failliet.

GeschiedenisEdit

DDT OK Cars werd door DDT in 1972 opgericht aan het voetbalveld van F.C. De Kampioenen. Het bedrijf specialiseerde zich vooral in reparaties van auto's en de verkoop van tweedehandswagens. Door heel wat factoren waren er heel weinig klanten die zich naar de garage begaven. Ten eerste was er grote concurrentie van 'Garage Van Roost', een garage uit de buurt en bezorgden de Kampioenen vaak voor overlast als de ramen van de garage uitstampten met een bal. Ten tweede sjoemelde Dimitri met heel wat geld. Hij rekende zijn klanten veel te dure facturen aan, schuwde zwartwerk zeker niet en noemde de BTW zelfs 'Bijzonder Toegestane Winst'. Uiteindelijk deed dit allemaal het bedrijf de das om. Dimitri werd opgepakt voor fraude en de garage werd verkocht.

WerknemersEdit

Na het faillissement Edit

Restaurant 'Bij Mij' van Bernard Theofiel WaterslaeghersEdit

Bernard Theofiel Waterslaeghers kon de garage van Georgette Verreth, de moeder van Dimitri, overkopen. Hij verbouwde het helemaal tot een restaurant, genaamd 'Bij Mij'. Helaas draaide het niet uit zoals Bernard verwacht had. 'Bij Mij' werd geen toprestaurant en stond aan de rand van een faillissement. Met een list kan brocantiquair Fernand Costermans het restaurant overkopen.

De Brocantiekzaak van Fernand CostermansEdit

Nadat Fernand het restaurant had overgekocht, doopte hij het helemaal om tot een antiekzaak. Net zoals zijn voorgangers zat het bedrijf in slechte papieren. Toch slaagde Fernand er in om het bedrijf staande te houden, mede dankzij het verhuren van de loft en het houden van louche zaakjes.

Lees ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki