Wikia

Vorige aflevering Volgende aflevering
n.v.t. Koopjes

De Nieuwe Truitjes is de eerste aflevering van het eerste seizoen en is de pilootaflevering van de reeks. Deze aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 6 oktober 1990.

Info Edit

  • scenarist: Willy Van Poucke
  • uitzenddatum: 6 oktober 1990

Korte Inhoud Edit

We maken kennis met voetbalploeg F.C. De Kampioenen en hun buurman en tevens vijand, de garagist Dimitri De Tremmerie (DDT). Wanneer er opnieuw een ruit gesneuveld is, besluit DDT om wraak te nemen. Met nagebootste stem van Pico telefoneert hij naar de tegenstander met de melding dat de wedstrijd niet doorgaat wegens de zogezegd slechte staat van het voetbalveld. Boma heeft ondertussen de pers uitgenodigd, want hij heeft nieuwe truitjes voor de Kampioenen gekocht. Wanneer blijkt dat er niet gespeeld wordt, omdat de tegenstander heeft afgezegd, nodigt Boma de pers uit in DDT zijn garage. Hier staat namelijk een busje dat hij aan de Kampioenen wil geven. Dit geeft problemen voor DDT, omdat de tegenstanders ook bij hem een busje besteld hadden.

InhoudEdit

Fcdk r1 a1 302

De aflevering begint met de Kampioenen die aan het trainen zijn voor de match tegen de Spuiters wanneer Pico een bal tegen de ruit schiet van DDT, steekt die als wraak een slechte radio in het nieuwe tweedehands busje van de Kampioenen dat ze bij hem besteld hebben. Wanneer Oscar ook nog eens een ruit aan diggelen schopt, is het geduld van DDT op en hij besluit om naar Fons de voorzitter van de Spuiters te bellen om de wedstrijd af te blazen . DDT vervormt zijn stem naar die van Pico zodat Fons denkt dat het Pico is die aan de lijn hangt en hij later niet de schuld krijgt dat de wedstrijd is afgelast. Ondertussen is Pico in het café zijn beklag aan het doen over Boma zijn beleid. Hij had namelijk nieuwe uitrustingen beloofd en die zijn er nog altijd niet. Wanneer Boma in het café binnenkomt, wordt hij hierdoor onmiddellijk aangesproken en die zegt dat hij de uitrustingen aan Carmen heeft gegeven. Dan denkt Carmen er aan dat ze van Boma een pakketje heeft gekregen en dat ze dat in de auto heeft gelegd. Oscar wordt ook onrustig omdat de Spuiters te laat zijn en hij beslist Fons te bellen. Die vertelt hem dat Pico gebeld heeft om te zeggen dat de match is afgelast. Wanneer Oscar dit hoort beschuldigt hij Pico hier onmiddellijk van. Boma is ook kwaad op Pico omdat die juist als hij nieuwe truitjes en een nieuwe bus voor de ploeg heeft gekocht de match saboteert. Wanneer de Kampioenen dan hun nieuw busje gaan halen bij DDT, verklapt DDT zich door iets te zeggen over de gasontploffing aan de Kampioenen. De Kampioenen weten onmiddellijk dat DDT iets te maken heeft met de afgelasting van de wedstrijd omdat hij eigenlijk niets kon weten over die gasontploffing. Om zich te excuseren verkoopt hij het busje aan een goedkopere prijs. Maar de Kampioenen nemen het nieuwe busje dat de Spuiters hebben besteld bij de garage van DDT en wanneer Fons dan achter het busje van de Spuiters komt, ziet hij het tweedehands busje staan van de Kampioenen. Hij valt DDT aan, omdat zij zoveel betaald hebben voor een nieuw busje en dat hij maar een tweedehands busje heeft staan voor hen.

PersonagesEdit

HoofdpersonagesEdit

NevenpersonagesEdit

GastpersonagesEdit

Ploegen waar tegen gespeeld wordtEdit

  •    De Spuiters

TriviaEdit

  • Vanaf deze aflevering gebruikt de reeks Generiek 1.
  • Eerste verschijning van alle hoofdpersonages, Marc en Marijke.

Around Wikia's network

Random Wiki