Wikia

Vorige aflevering Volgende aflevering
Carmens Wasmachine Crisis

De ster is de achste aflevering van het eerste seizoen . Deze aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 24 november 1990.

InhoudEdit

Ten huize Crucke brengt de postbode twee brieven voor Bieke.  Pascal kan haar nieuwsgierheid niet bedwingen en leest wat er in de brieven staat. In een van de brieven staat dat Bieke geselecteerd is om mee te doen aan een soundmix wedstrijd op tv.

Carmen die aan het kuisen is bij Boma doet haar beklag bij hem dat Xavier geen aandacht heeft voor haar.  Boma zegt dat ze zich niet zo druk moeten maken en verteld haar dat hij van plan is om te gaan investeren in een tv zender.  En hij zal daardoor moeten stoppen met fc de kampioenen. Hij krijgt dan telefoon van pascal die verteld dat Bieke geselecteerd is voor de sound-mix. Boma besluit van haar het nieuwe boegbeeld te maken van zijn nieuwe tv zender.  

In het café is Xavier aan het klussen buiten zijn uren maar Carmen mag het niet weten omdat ze wil dat hij buiten zijn uren niet zo vaak meer in het café zit.  Als Carmen dan naar het café gaat, proberen Oscar en Pascal Xavier nog te verstoppen maar hij wordt toch betrapt. Daardoor is Carmen weer kwaad op Xavier.

In het café heeft Pascal het nieuws verteld dat Bieke geselecteerd is. 

Als Pico thuis komt van school heeft hij geen zin in een romantische avond met Doortje waarop zij kwaad is. Als Pico dan naar het café gaat om Bieke te feliciteren en daar weer te lief doet tegen haar is Doortje weer jaloers.

Ondertusen leest Bieke haar brieven en is zeer gelukkig. Iedereen denkt dat dit is omdat ze mag mee doen aan de sound mix wedstrijd maar in werkelijkheid is ze blij omdat ze geslaagd is voor een cursus journalestiek die ze volgde.  De kampioen begrijpen niet waarom ze niet blij is met het nieuws van de sound-mix wedstrijd. 

In de garage van DDT verteld Boma wat hij van plan is en hij probeert DDT te overtuigen mee te springen in zijn avontuur en in ruil daarvoor kan DDT het veld overkopen. In het café gaan ze dan gaan vertellen aan de kampioenen dat Boma er mee gaan stoppen. Hij zegt wel dat de kampioenen allemaal een baan krijgen bij de nieuwe tv zender.  Zo kan Carmen starten als hygienisch verantwoordelijke. De mannen zijn hier heel teleurgesteld door maar de vrouwen zijn blij (behalve Carmen omdat zij niet wil werken als hygienisch verantwoordelijke van de zender) omdat ze eindelijk hun mannen terug voor hun hebben en dat het gedaan is met de voetbal.

Oscar is zeer teleurgesteld en probeert de kampioen nog voor een keer te motiveren om te winnen.  Als Bieke ziet hoe teleurgesteld hij is, besluit ze om niet mee te gaan in de plannen die Boma met haar heeft.  Uiteindelijk winnen de kampioen de match.

Na de match geeft Bieke een optreden en vertelt iedereen dat ze niet wil werken op de zender van Boma.  Ze heeft zicht enkel ingeschreven voor de soundmix wedstrijd omdat dit een opdracht was van haar cursus journalistiek. Hierna zeggen ook alle anderen dat ze niet willen mee doen. Hierdoor valt het plan van Boma in het water en besluit hij toch om verder te gaan met de kampioenen. 

PersonagesEdit

HoofdpersonagesEdit

Ploegen waar tegen gespeeld wordtEdit

  •    Onbekend

LocatiesEdit

  • Woonkamer cruckes
  • Café F.C. De Kampioenen 
  • Voetbal veld fc de kampioenen
  • Appartement Doortje en Pico
  • Bureau Boma

Around Wikia's network

Random Wiki