Wikia

Goedele De Cocq
Goedele Decocq

Acteur

Machteld Timmermans

Debuut

Wie wordt de vrouw van Boma?

Einde

F.C. De Kampioenen 2 Jubilee General

Geboorte

+/- 1964 [1]

Beroep

Antropologe

Relaties

Oscar Crucke
Balthasar Boma

Kinderen

Ronald Decocq

Goedele De Cocq is een antropologe en een nette vrouw die ook zin heeft voor avontuur. Ze heeft ook een zoon Ronald De Cocq. Op het einde van reeks 21 trouwt ze met Balthasar Boma.

Beroepsleven Edit

Goedele is een antropologe van beroep. Het is job met veel avontuur en waarvoor ze vaak moet reizen en daar houdt ze van. Het lijkt er op dat ze buiten haar werk ook veel interesse toont voor haar vak. Ze komt terecht bij Fernand Costermans, die haar gestolen, Afrikaanse maskers wil verkopen en zo ontmoet ze voor het eerst de Kampioenen.

Liefdesleven Edit

Ooit was Goedele getrouwd met een man, wiens naam niet bekend is. Met deze man kreeg ze een zoon Ronald. Toen ze ontdekte dat haar man haar bedroog, maakte ze een eind aan hun huwelijk. Vanaf dan kreeg ze een extreme bindingsangst en een groot wantrouwen tegenover mannen. Achteraf blijkt dit verhaal niet waar is en dat ze bewust koos voor alleenmoederschap. Ze had in Duitsland een onenightstand met Oscar, Ronalds vader.

Wanneer Boma Goedele voor het eerst ontmoet, heeft hij meteen een oogje op haar, maar zij blijkbaar niet. Hij probeert meermaals Goedele hart te veroveren, zonder succes. Omdat Fernand de gsm van Boma had gestolen en in zijn naam sms'jes naar haar stuurde, liet ze Boma arresteren voor stalking. Dit misverstand werd snel opgeklaard. Goedele excuseert zich, maar vertelt dat ze niets voor hem voelt. Boma daagt haar uit om hem één kus te geven. Ze stemt in en dan wordt ze ook verliefd op hem. Op het einde van reeks 21 trouwen ze.

Verhaallijnen Edit

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Quotes Edit

  • "Goedele De Cocq, met cq." (Naar een bekende catchphrase van de serie Baantjer: "De Cock, met C-O-C-K)
  1. De één.be site vermeldt dat Goedele 45 jaar is en omdat ze in 2009 voor het eerst verscheen, kunnen we aannemen dat ze in 1964 geboren is én als de informatie niet ieder jaar wordt bijgewerkt op de site. http://www.een.be/programmas/f.c.-de-kampioenen/goedele-decocq

Around Wikia's network

Random Wiki