Wikia

Vorige aflevering Volgende aflevering
Vogelvrij Doortje

Het record is de vierde aflevering van het eerste seizoen. Deze aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 27 oktober 1990.

InhoudEdit

Het record
Oscar geeft een tactiekles aan de Kampioenen in de woonkamer waardoor Pascale en Boma alleen in het café achterblijven. Boma probeert Pascale te versieren, maar Oscar betrapt hem net op tijd. Hij wordt woedend en vertelt Boma dat de Kampioenen zijn geld niet nodig hebben en dat ze alles alleen kunnen.

Oscar kan Pico overtuigen om het wereldrecord fietsen van 149 uur te breken, maar Xavier en Carmen geloven niet dat dat zal lukken. Carmen raadt haar man aan om met de Kampioenen een weddenschap voor geld te sluiten: kan Pico het record breken of niet? Carmen heeft immers veel geld uitgegeven aan schoonheidsproducten waardoor ze het geld goed kunnen gebruiken. Ook Boma gelooft niet dat het Pico zal lukken. Hij kan Dimitri overtuigen om de recordpoging te saboteren door materiaalmeester te worden.

De Kampioenen komen in het café bij elkaar voor de recordpoging. Oscar is er niet voor te vinden dat Xavier en Carmen een weddenschap met Kampioenen willen sluiten. Ondertussen maakt Marc een reportage voor Radio Hallo en belooft Boma dat hij 35 000 BEF zal storten aan de clubkas als het record gebroken wordt.

Pico richt zich volledig op het record. Tijdens zijn eerste pauze betrapt hij Carmen en Xavier die in de toiletten een weddenschap tegen hem hebben opgesteld. Hij is er niet blij mee.

Ondertussen zit Pico al 128 uur op de fiets. Xavier besluit zijn vriend te helpen door hem drinken te geven. Xavier belooft aan Doortje dat hij het geld van zijn weddenschap aan de clubkas zal geven, maar Carmen is hier niet blij mee en vertrekt. Pico krijgt het moeilijk een Doortje wil dat hij stopt, maar Oscar en Xavier willen dat hij doorzet. Hij krijgt net op tijd pauze en Oscar sluit de opdringerige Marc, die een interview wil met Pico, op in het toilet.

's Nachts probeert DDT de fiets van Pico te saboteren. Hij slaagt er in om het wiel de blokkeren, maar Xavier betrapt hem. DDT bekent alles en moet de fiets repareren. Daarna wordt hij samen met Marc in het toilet opgesloten.

Pico haalt het record en Boma betaalt de 35 000 BEF. Carmen leg het bij met Xavier. Marc, die nog steeds samen met Dimitri opgesloten zit op het toilet, zegt plots dat het huidige wereldrecord niet op 149 maar op 350 uur staat.

HoofdpersonagesEdit

NevenpersonagesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki