Wikia

Vorige aflevering Volgende aflevering
De Nieuwe Truitjes Vogelvrij

Koopjes is de tweede aflevering van het eerste seizoen.

 Info Edit

  • scenarist: Willy Van Poucke
  • uitzenddatum: 13 oktober 1990

Korte Inhoud Edit

Pascale koopt, zonder dat Oscar het weet, een antieke kast. Oscar koopt, zonder dat Pascale het weet, een videocamera. Wanneer de kast arriveert verkoopt Pico, zonder het te beseffen, deze aan DDT voor een spotprijs. Xavier, die in het leger werkt, leent een jeep van het leger om de doelen recht te trekken. Als het hele gedoe rond de kast aan het licht komt, eindigt de jeep tijdelijk in DDT zijn garage. Hierdoor krijgt DDT problemen met de militaire politie.

InhoudEdit

Fcdk r1 a2 302

De dames gaan vandaag winkelen omdat het solden zijn. Wanneer ze Pascal komen ophalen, heeft Carmen een pakje mee voor Oscar. Ze hebben dit bij hen geleverd zegt ze. Het is de videocamera van Oscar die hij achter de rug van Pascal heeft gekocht omdat hij van haar nooit een camera mocht kopen. Oscar heeft dit bij Carmen laten leveren zodat Pascal niet te weten komt dat hij een video camera heeft gekocht met het geld van hun speciale rekening. Maar Pascal vertelt aan de vrouwen dat zij ook met het geld van hun speciale rekening een antieke kast heeft gekocht achter de rug van Oscar en dat ze die deze namiddag zullen leveren. Ze heeft Oscar niets vertelt omdat ze weet dat hij alleen maar zou klagen dat ze weer iets nieuws heeft gekocht. Om er voor te zorgen dat Pascal de camera niet ziet steekt Oscar deze in de wasmand onder vuile shirts van de kampioenen. Terwijl de vrouwen gaan winkelen gaan de mannen het nieuwe scorebord plaatsen op het veld. Xavier heeft van het leger een jeep mee gekregen voor het plaatsen van het score bord. Maar niemand mag te weten komen dat hij die jeep gebruikt want het is strikt verboden voertuigen van het leger te gebruiken buiten de diensturen. Wanneer twee mannen per ongeluk de antieke kast bij DDT komen leveren ziet DDT onmiddellijk dat deze kast veel geld waard is. Hij gaat met de twee mannen naar het café om de kast te leveren. Wanneer Pico ziet dat er een kast is geleverd, denkt hij dat deze van Bomma komt en hij vindt het niet kunnen dat die een kast koopt voor hen zonder hen iets te vertellen. Oscar wil de wasmand met de camera verstoppen en hij steekt de wasmand met de camera in de kast en doet deze op slot. DDT biedt aan om deze kast te kopen, hij wil hiervoor een zeer lage prijs geven omdat Pico en Oscar niet weten dat dit een zeer waardevolle kast is. Oscar wil deze eerst niet verkopen , maar nadat hij met Bomma gebeld heeft om te vragen of de kast van hem is en deze niet van hem is , besluit hij de kast toch te verkopen aan DDT. Wanneer Pascal later terug thuis komt vraagt ze of er een antieke kast is geleverd. Oscar heeft onmiddellijk door dat het die kast is die ze verkocht hebben aan DDT. Ze gaan proberen deze kast terug te halen. Wanneer ze die kast willen terug halen, wil DDT deze eerst niet afgeven maar na dat Pico en Oscar er mee dreigen dat hij alle kampioenen als klant zal verliezen, besluit hij toch de kast terug te geven. Om wraak te nemen omdat de kampioenen de kast van hem hebben afgepakt belt hij naar de militaire politie om Xavier aan te geven omdat hij met een jeep van het leger het score bord recht zetten. Wanneer Xavier ziet dat militaire politie hem komt oppakken, sluipt hij weg. Omdat de militaire politie niemand kan vinden arresteren ze DDT. Om er voor te zorgen dat hij niet in de problemen geraakt vraagt Xavier aan Bomma om aan zijn vriend kolonel Van De Sijpe te vragen of hij het voorval voor een keertje door de vingers wil zien. Wanneer Pascal de kas open doet vindt ze de wasmand met de video camera. Oscar en Pascal beseffen nu dat ze geldproblemen hebben omdat ze beide het geld van hun special rekening hebben gebruikt. Pascal vraagt daarom aan Bomma dat ze een paar maanden mogen wachten met de huur.

HoofdpersonagesEdit

Ploegen waar tegen gespeeld wordt Edit

/

Gastacteurs Edit

/

TriviaEdit

  • Dit is een van de weinige afleveringen zonder neven- of gastpersonages.
  • In deze aflevering wordt voor het eerst gesproken over kolonel Van De Sijpe

Around Wikia's network

Random Wiki