Wikia

Marc Vertongen is de spits van F.C. De Kampioenen. Hij is getrouwd met Bieke Crucke en heeft met haar een dochter, Paulien.

Marc Vertongen
Marc

Gespeeld door

Herman Verbruggen

Aantal afleveringen

233

Debuut

De Nieuwe Truitjes

Einde

De Mooiste Dag

Beroep

Polyvalent gemeentearbeider

Gehuwd met

Bieke Crucke

Kinderen

Paulien Vertongen (dochter)

Familie

Marie-Paule Vertongen(moeder)
Theo Vertongen(vader)
Bart Vertongen(broer)
Pascale De Backer(schoonmoeder)
Maurice De Praetere(schoonvader)

Alias

'Het Kieken', 'Marckske', 'Gespierde Stylo', 'Asperge'

FamilieEdit

Marc zijn ouders zijn Marie-Paule en Theo. Zij zijn begrafenisondernemers. Theo is ondertussen overleden. In de eerste film bezochten ze zijn graf. Hij heeft ook een broer Bart. Hij is een beetje mentaal gehandicapt.

Hobby'sEdit

Marc heeft als voornaamste hobby radiomaken bij Radio Hallo. Hij heeft er verschillende programma's en hij is er ook programmadirecteur. Hij is even radiopresentator bij Radio Figaro geweest. De concurrent van Radio Hallo. Dit kwam omdat hij de studio van Radio Hallo in brand had gestoken en ontslagen werd door de eigenaar, Balthasar Boma. Maar uiteindelijk is hij terug mogen beginnen bij Radio Hallo. Naast radiomaken heeft hij ook nog als hobby's strips lezen, koken, Simpsons-kijken en modelvliegtuigjesmaken.

CarrièreEdit

Marc heeft al veel beroepen beoefent zoals: politieagent, kok, hulpje van Fernand, militair, frietenbakker, dj, consultant en pr-manager. Dit komt vooral doordat Marc meestal een of andere stommiteit uithaalt en daardoor ontslagen wordt. In de aflevering Op straat moest hij een taakstraf uitvoeren als polyvalent gemeentearbeider omdat hij te traag had gereden op de autosnelweg. Maar ze waren zo tevreden van hem dat hij een permanente job kreeg aangeboden. In de beginjaren heeft hij ook nog een aantal jaar voor dokter gestudeerd, maar stopte er uiteindelijk mee omdat hij veel te veel buizen had.

RelatieEdit

In de aflevering Liefdesverdriet komen we te weten dat hij verliefd is op Bieke Crucke. Hij neemt haar mee op een date en krijgt een relatie met haar. In de aflevering Verloofd vraagt hij Bieke uiteindelijk na tien jaar een relatie te hebben ten huwelijk door uit een vliegtuig te springen en op het einde van het vijftiende seizoen zijn ze uiteindelijk getrouwd. In het zeventiende seizoen gaan ze op huwelijksreis op het schip Freedom of the Seas. In het datzelfde seizoen proberen Marc en Bieke in verwachting van een kind te geraken, maar dit ging moeilijk omdat Marc zijn zaadcellen niet van de beste kwaliteit zijn. In het achttiende seizoen geraakte Bieke zwanger en beviel ze van een meisje Paulien.

Around Wikia's network

Random Wiki