Wikia

Vorige aflevering

Volgende aflevering

Crisis Het geld of het veld

Voetbalploeg zoekt trainer is de tiende aflevering van het eerste seizoen.

Info Edit

  • scenarist: Frank Van Laecke
  • uitzenddatum: 8 december 1990

Korte Inhoud Edit

Nu de Kampioenen geen trainer meer hebben, roept Boma ze samen bij Xavier thuis. Ze besluiten daar om op zoek te gaan naar een nieuwe trainer. Oscar is ondertussen depressief door zijn ontslag en het intrekken van Pascale bij Boma. Hij gaat op zoek naar een nieuwe ploeg om te trainen. Bieke verzint echter een list, waardoor de Kampioenen en Oscar terug samenwerken in een match. Ze winnen en Pascale trekt vervolgens terug in bij Oscar. Hij wordt opnieuw trainer van de ploeg en de ruzies worden bijgelegd. Boma's voorzitterschap heeft echter wat deuken opgelopen.

Inhoud Edit

Nu Pascal hem verlaten heeft is Oscar is hij depresief. Iedereen behavle hij weten dat Pascal bij Boma logeert.

Iedereen zit ondertussen bij Xavier om over een nieuwe trainer te disucsieren. Het is duidelijk dat de spelers Oscar terug willen maar Boma weigert dit. Als Oscar dan belt naar Xavier om te vragen of hij weet waar Pascal is, vindt Xavier het tijd om Boma een lesje te leren en zegt tegen Oscar dat Boma mischien weet waar Pascal is. Hij geeft dan Boma door.  Deze probeert zenuwachtig te doen of hij niet weet waar Pascal is en legt dan de telefoon af.

Bieke heeft een plan om Oscar terug trainer te maken van FC de kampioenen.  Ze vraagt aan Pico om te vertellen aan de anderen dat hij een trainer heeft gevonden daarnaast probeert ze DDT zich voor te doen als voorzitter van een voetbalploeg. De kampioenen zouden dan afspreken met de zogezegde trainer en Oscar met de zogezegde voorzitter op dezelfde plaat en tijdstip. Als ze elkaar dan tegen komen hoopt Bieke dat ze dan door hebben dat ze niet zonder elkaar kunnen.

Pico heeft ook door waarom hij nog altijd moeten slapen op de zetel. Het blijkt de schuld van Dimitri te zijn die Doortje opstookt tegen hem.  Hij probeert dan maar een boeket bloemen te geven aan haar.  Maar per ongeluk raken deze bij Dimtiri die deze dan weer geeft aan Doortje.  Bieke die dit allemaal ziet gaat naar binnen en zegt dat de bloemen van Pico zijn.  Bieke dreigt er dan mee alles aan Pico te vertellen als hij niet mee werkt aan haar plan. Hij moet degene zijn die zich gaat voordoen als de voorzitter van een ander voetbal club. DDT gaat hier al sakkerend mee akkoord.

Pascal besluit ondertussen om terug te gaan naar het café om haar sieraaden op te halen.  Oscar komt er dan achter dat Pascal bij Boma. Woedend probeert hij Boma te wurgen maar de vrouwen kunnen hem tegen houden. 

Er is ook nog de match van de kampioenen tegen de matrakken(voetbal ploeg van het lokale politie korps). Iedereen vindt het raar dat de nieuwe trainer die Pico heeft gevonden niet komt op dagen.  Na de eerste helft staat het 0-2. Bieke vraag dan aan een van de spelers van de matrakken om de kampioenen te laten winnen in ruil voor een bak bier. Zij gaan hier mee akkoord.  Hierna gaat ze met Oscar praten en moedigt hem aan om terug op het veld te gaan en te tonen aan Pascal dat er nog altijd even veel passie zit als vroeger. Oscar loopt naar buiten en begint de kampioenen te coachen. Pascal raakt onder de indruk en lijkt weer voor hem te vallen. De kampioenen winnen de match uiteindelijk nog met 3-2.  Na de match maken Oscar en Pascal het uiteindelijk terug goed.  De spelers zijn kwaad op de voorzitter en vervangen het ploeg zoek trainer met het bord ploeg zoekt voorzitter. 

Personages Edit

Hoofdpersonages Edit

Ploegen waar tegen gespeeld word Edit

Locaties Edit

  • Woonkamer cruckes
  • Café F.C. De Kampioenen
  • Voetbal veld fc de kampioenen
  • Garage Dimitrie
  • Woonkamer Xavier en Carmen

Around Wikia's network

Random Wiki