Wikia

Vorige aflevering Volgende aflevering
Koopjes Het record

Vogelvrij is de derde aflevering van het eerste seizoen. Deze aflevering werd voor het eerst uitgezonden op 20 oktober 1990.

InhoudEdit

S01e03.jpg

Xavier heeft vandaag een examen voor sergeant gedaan, maar hij is weeral gefaald. Omdat hij schrik heeft om naar huis te gaan, gaat hij in het café nog een paar dagschotels drinken. Maar als na enige tijd Carmen belt naar het café om te vragen waar Xavier is, vertelt Pascal haar dat hij onderweg is. Pico en Doortje hebben ruzie, omdat zij vindt dat hij teveel tijd in de voetbal steekt en te weinig in zijn bij-job als tv reparateur. Pico loopt kwaad weg en gaat naar het café. Wanneer Xavier thuis komt is Carmen kwaad, omdat ze te weten is gekomen dat hij weer niet geslaagd is. Ook Xavier loopt kwaad weg naar het café. Wanneer ze alle twee elkaar tegen komen beginnen ze te klagen over hun vrouwen. Wanneer ze zien dat DDT reclameborden op het veld aan het plaatsen is, willen zij hem onmiddellijk gaan aanpakken. Maar Boma vertelt hen dat hij deze mocht plaatsen op het veld en in ruil doet DDT het onderhoud van de wagen van Boma gratis. Pico vindt dat dit niet kan, omdat er een regel is dat het sponsorgeld altijd direct naar clubkas moet gaan en niet naar de zakken van de voorzitter. Maar Boma belooft dat met het geld dat hij bespaart door niet te moeten betalen voor zijn onderhoud, hij dat geld zal investeren in de club. Xavier en Pico drink nog de hele avond bier en als ze 's avonds naar huis willen gaan besluiten ze dat toch niet te doen, omdat ze schrik hebben dat hun vrouwen weer kwaad worden op hun. Ze breken in in de garage van DDT, omdat ze vinden dat hij een lesje verdient en slapen in de auto van Boma die er voor een onderhoud staat. Wanneer de volgende ochtend Pico en Xavier nog altijd niet zijn thuis gekomen, hebben Carmen en Doortje schrik dat hen iets overkomen is. Oscar is ook al ongerust omdat ze vandaag een wedstrijd moeten spelen en Pico en Xavier er nog altijd niet zijn. De kampioenen besluiten een zoektocht te starten naar Xavier en Pico. Pico en Xavier ontwaken met een kater in de wagen van Boma en ze proberen de garage uit te geraken zonder dat DDT hen ziet. Ze besluiten gewoon er van door te gaan met de wagen van Boma. Wanneer de kampioenen aan hun zoektocht willen starten zien ze Xavier samen met Pico vertrekken. Maar Xavier rijdt het reclamebord van DDT in stukken en ook de netten van de goal kapot. Xavier wordt dan boos achtervolgd door DDT, Boma, Oscar en Carmen.

HoofdpersonagesEdit

NevenpersonagesEdit

Ploegen waar tegen gespeeld wordt Edit

/

Gast acteurs Edit

/

Trivia Edit

/

Around Wikia's network

Random Wiki