Wikia

Xavier Waterslaeghers
Archer, as he appeared in Splinter Cell: Conviction
Naam Xavier Waterslaeghers
relatie getrouwd met Carmen Waterslaeghers
Beroep militair,verzekeraar,cafeuitbater

Xavier Waterslaeghers is een militair en doelman van fc de kampioenen. Hij is getrouwd met Carmen Waterslaeghers. Zijn grootste hobby is bier drinken.

FamilieEdit

Xavier heeft geen broer of zussen. Zijn bijde ouders zijn overleden. Hij heeft nog een neef Bernard, die hij altijd btw noemt en een nonkel bv de vader van Bernard, naar wie hij opkijkt omdat deze een bier brouwerij heeft. Als schoonouders heeft hij nog Jul en Agnes.

Carmen WaterslaegersEdit

Xavier is al bijna dertig jaar getrouw met Carmen. Xavier licht onder de sloef bij Carmen. Carmen klaagt dan ook vaak dat ze niet genoeg liefde,seks van hem krijgt en dat hij te vaak op cafe zit.Carmen drijgt dan ook vaak met een scheiding, maar uiteindelijk houden ze onvoorwaardelijk van elkaar.

Het legerEdit

Xavier was een sergeant in het belgisch leger.In het leger is hij bevriend met Seppe van der Kruisen, Senne Stevens. In de eerste reeks en een klein deel van de tweede reeks was hij nog een Korporaal. Maar dankzij Bomma was hij geslaagd voor het theoretisch examen voor generaal. En met zijn praktisch examen heeft hij de hulp gekregen van zijn vrienden. In het leger heeft Xavier ook vaak problemen gehad met zijn oversten (Kolonell van de sijpe,Sergant Majoor Janin De Wolf,Luitenant De Decker,Sergant Majoor De Kroet).In reeks 17 gaat hij voor operatie BETINA(Belgian Troops In Afghanisatan) drie maanden naar Afghanistan.In de 19 de reeks gaat hij halftijds werken omdat er een algemeen alchohol verbod gekomen was in de kazerne.In de 21 ste reek gaat hij op pensioen en mag hij als afscheid prins Filip rondleiden in de kazerne.

WerkEdit

Naast het leger heeft Xavier nog verschillende andere jobs gehad. Eerst heeft hij vaak in de winkel van zijn vrouw Carmen moeten staan. In de twaalfde reeks moet hij van Carmen een bijjob als verzekeraar aanemen bij verzekering plenum.Hierna heeft hij ook nog vaak in het frietkraam van Carmen staan. Toen hij halftijds ging werken bij het leger heeft hij een job aangenomen in het cafe de kampioen. Na zijn pensioen in het leger is hij nog altijd blijven werken in het cafe.

Fc de kampioenenEdit

Xavier is de doelman van fc de kampioenen. Hij is al het langst bij de ploeg en heeft al meer dan 500 wedstrijden voor de kampioenen gespeeld. Tussen de seizoenen 5 en 9 was Xavier trainer van de ploeg. Maar in het begin van het negende seizoen werdt hij vervangen door Pol De Tremmerie. Toen is hij terug in de goal gaan staan. In het laatste seizoen werdt hij aan de kant geschoven voor de nieuwe doelman gigi. Maar uiteindelijk is hij terug mogen komen als keeper.

ParkietenEdit

Xavier had vroeger een passie in het verzamelen van parkieten. Carmen had hier altijd veel problemen mee omdat de parkieten te veel lawaai maakten. Maar toen Nero kwam in seizoen 3 is deze hobby verminderd. Toen hij in het 21 ste seizoen uit de ploeg werdt gezet , begon hij weer met het verzamelen van parkieten. Hij is toen terug gestopt omdat Carmen hem had gesmeekt ze weg te doen omdat ze niet meer tegen het lawaai kon.

Andere eigenschappenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki